I Care a Lot (2020)

I Care a Lot (2020)

Saya sangat prihatin. Itulah yang diucapkan seorang bos pusat jagaan orang tua yang mendapat tender dari mahkamah menjaga orang tua yang tidak ada penjaga.

Namun sebaliknya, Marla Grayson lakonan Rosamund Pike mengambil kesempatan dengan cuba membolot harta orang tua ni tadi. Dia memilih orang orang tua yang ada banyak duit untuk dia rembat.

Bayangkan kau seorang anak kau tak tau pun yang emak kau diarahkan tinggal di dalam rumah jagaan orang tua.

Kau nak marah pun tak boleh sebab ianya atas arahan kerajaan dan polis.

Pada suatu hari dia mendapat ikan besar bernama Jennifer Peterson. Warga emas yang ada banyak harta. Baru beli rumah besar.

Kemudian dia berkomplot dengan doktor untuk membuat laporan kesihatan palsu yang akan membuatkan Jeniffer ni berada di bawah jagaan rumah jagaan mereka.
Dan dari situ berlaku konflik. Kerana kali ini dia ternyata bermain dengan api

Tapi Mara ni ada prinsip dia tak takut untuk melakukan apa sahaja demi duit dan mencapai apa dia nak.

Jeniffer ni ternyata ada kaitan dengan penjenayah kartel dadah. Marla mulai menyiasat siapa sebenarnya Jeniffer ini. Dari situ hidup dia mulai berubah dan diancam.
Dari segi cerita ianya berkaitan dengan jenayah kolar putih bak kata orang.

Filem ni ada unsur songsang jadi tak digalakkan — eh jangan ditonton dengan anak anak korang. Sebab Marla ni songsang.
Pengalaman aku tengok cerita ni tak begitu teruja. Mungkin sebab aku expect tinggi kot kat si Rosamund ni.

KREDIT AXELLO RIISE

{{ reviewsOverall }} / 10 Users (0 votes)
Rating0
What people say... Login to rate
Order by:

Be the first to leave a review.

User Avatar User Avatar
Verified
{{{ review.rating_title }}}
{{{review.rating_comment | nl2br}}}

This review has no replies yet.

Avatar
Show more
Show more
{{ pageNumber+1 }}
Scroll to Top